"BECSENGETNEK" Egy labilis, traumákkal terhelt iskolaév elébe
Szeretném előre leszögezni, hogy a cím ellenére a 2021-2022. évi tanévre felállított horoszkóp nem rossz, de van a képletben néhány planéta, amelynek elhelyezkedése nem a legideálisabb, és amelyeket még nehéz fényszögek is terhelnek. Mivel sok a hátráló nagy bolygó, és a Plútó még bezárt is, pepecselés, szöszmötölés is lesz. Így ezek együttesen jobban rányomják a bélyegüket a kezdődő iskolaévre, mint a 2021. szeptember 1-i pozitív égitest-állások. Pedig ez utóbbiból több van.
(Az alábbi két képlet egy és ugyanaz, csak a baloldaliban a főbb nehezítő, a jobboldaliban a főbb segítő fényszögeket emeltem ki.)
A Nap a 12. Házban visszavonulót fúj.* A szokásosnál is nehezebbnek ígérkezik a kezdet és a folytatás is. Alsóbb és felsőbb oktatási szinten is csak fáradtságos munkával érhető el eredmény, mert csillagunk T-kvadrátba kerül az ezeket jelképező 3. és 9. Házzal, a tudással és megszerzése módjával is. A tanulás becsületbeli üggyé, erkölcsi kötelességgé válik, de a tudás áramlása valahogy akadályozott lesz. A T-kvadrát a mindezektől való belső félelmet is jelentheti. A Napnak lesz egy tanító kvinkunxa is a hátráló Vízöntő Szaturnusszal. Lassú, mindenki számára tanúságos folyamatban alakulhatnak ki a mindennapi rendszerességet segítő új módszerek, amelyek alatt első sorban az otthoni tanulási módszerek értendők. Mert lesz "home-school", de ez a képletben pozitívumként jelenik meg egy IV. Ház Bak Plútó - 6. Ház Halak Neptunusz szextil képében. Reméljük, ez a világhálón keresztüli oktatás mind nagyobb térnyerését és minőségi fejlődését jelenti majd és nem a jelenléti oktatás ellehetetlenülését. A holdcsomópontoknak a Vízöntő Szaturnusszal alkotott fényszögei mindenesetre megerősítik, hogy ez a helyes irány.
Az Ascendens a Mérlegben, amely e helyt a tanár-diák kapcsolatra utal. Ám mind az Ascendens, mind a közelében robogó Merkúr (aki itt a fiatalok és az információ megjelenítője) kvadrátban lesz az Égbolt közepével (MC) és a rajta álló Rák Holddal. Ez okozhatja a labilitást és a traumákat. A Holdat "nyomja" a Betelgeuz állócsillag is, aki magas eszmeiséggel ruházhatja fel az égitesteket, de ilyen diszharmónia esetén inkább megrögzöttséget okozhat. Mivel a Rák Hold a szülő(anya) jelképe, olyan ez a fényszög, mintha szülő és gyerek félreértené egymást, a szülők akadályoznák a gyerekek megnyilatkozását. Nincs összhang a gyerek-szülő kapcsolatban, a szülő kotlósként ráül a gyerekére. Amit ellensúlyozni azzal lehet, ha a szülő maga veszi kezébe az előbb már említett alternatív oktatást. Nem gondolnám, hogy ez a szigorúan vett "kötelezőkre" vonatkozna kizárólagosan. A Hold/Betelgeuz - Vízöntő Jupiter trigon inkább arra ad esélyt, hogy megmutassuk a világot (életet) a gyerekeinknek, velük együtt örömmel fedezzük fel újra, s úgy legyünk tanítóik, ahogy dédanyáink, dédapáink voltak.
Az Ascendens uralkodója, a Vénusz is az I. Házban van, de elszabadulva, mert nincs bolygóval kapcsolata. Így aztán nem tudja, hogy viselkedjen. Annyira társra, figyelemre és alkotásra vágyhat a fiatalság az általa közvetített hatással, hogy túlzásokba eshet, és a végén hoppon s magára maradhat. De akinek sikerül kiegyensúlyozni az energiáját, az első sorban a barátai, társai, tanítói segítségével kiemelkedő teljesítményt nyújthat.
És akkor ott van még a Mars a 12. Házban, megdelejezve a Denebola állócsillaggal, szemben a Neptunusszal. Ez a belső nagyfeszültség elfojtása. Ha nem oldjuk ki ezt az oppozíciót, jobb esetben is neurózist okozhat, rosszabban függőségekhez vezethet. Általában igyekszem minden elemzésnél elvonatkoztatni attól, hogy az aktuális helyzethez igazítsam a várható történéseket, de itt ide kívánkozik, hogy a Szűz Mars/Denebola - hátráló Halak Neptunusz 12. és 6. Házban létrejövő szembenállásában benne van az oltás (illetve drasztikus kezelés, műtét...) vagy betegség (avagy káoszba fulladás) dilemmája. Vagy az egyik vagy a másik.
Az iskolaév végkimenetelét mutató IV. Házban a dominó-szerű eseményeket jelző tolató kis Bak Pholus fényszögei (ezeket nem jelöltem) szerint ez az év tehertétel lesz a diákoknak, visszalépés történhet sokuk önépítésének irányában. Mivel nincs kristálygömböm, nem tudom megmondani előre, hogy ez mit jelenthet pontosabban, inkább ahhoz adnék még kapaszkodókat, miként lehet valamelyest egyensúlyra juttatni a gomolygó erőket.
A Nap és a Bika Uránusz trigonja esélyt teremt arra, hogy a tehetség, a kreativitás fokozatosan mégis utat törjön magának. S a kvalitás felismerése a szülő feladata. A Merkúr segítő fényszögeire pedig azt javasolnám, bízzunk a gyerekekben! Sokszor bölcsebbek nálunk. A tudásvágy mindegyikben ott van. És jók is akarnak lenni, meg örömet szerezni a felnőtteknek. Hívjuk a Mars-Plútó trigonjának bődületes erejét segítségül, hogy ebben támogatni tudjuk őket! Mert az idei iskolaévben nyomatékosan a háttérből bátorítás lesz a szülői feladat. (Zárójeles megjegyzés: az Óperenciás-tengeren túl valamiféle alkotmányos válságnak néznek elébe, ami kihatással lesz az általános létbiztonságra. Ezzel kapcsolatos félelmeinktől kíméljük meg a gyerekeket!)
🙇
* A Szűz Nap szeptember 1-én reggel 8-kor mindig a be- és elzártságot jelképező 12. Házban tartózkodik, így kis hazánkban az iskolakezdet, sajnos, egyet jelent az izoláltságban végzett hétköznapi robottal. (Nálunk a Nap kb. márciustól augusztusig tartózkodik a függetlenség 11. Házában reggel 8-kor. Érdekes nem?) Én, ha lehetne, az iskolaév kezdetét hivatalosan 9 órára tenném, mert az beindítaná, felgyorsítaná a változás folyamatát poroszos iskolarendszerünkben, és nagyobb teret adna a gyerekek önmegvalósításának, hiszen az Oroszlán-jegy uralja ekkor a 11. Házat.
Megjegyzések
Megjegyzés küldése